Followers

Monday, August 2, 2010

SaTeY IkAnG

Satey...aritu en3 pasal satey Jabi..lani aku nak citer pasal satey ikan laks...ha..jgn ingat ayam n daging je bley wat satey..tp ikan pun boley tau..dan rasanya..ERMMMMMMMMMMMM meletup..sedap gilew klu sekali makan 15 cucuk tu pun tak cukup lagik..harganya cuma RM0.20 je secucuk..dan korng boleh memilih kuah manis atau kuah pedas unt di nikmati bersama satey ikan ni
  
Proses membuat sate ikan ni  tak banyak bezanya dgn buat keropok lekor..dgn ramuan ikan sebagai bahan utama, sagu/kanji dan bhan perasa, dicampurkan kesemuanya dan dibulat2kan seperti sate serta dicucuk pada lidi nyior (lidi kelapa), lepas tu kan part paling best masa sate ni dibakar ..baunya mmg membuatkan orng datang kat sipenjual tu...
Bagi yg pernah rasa pasti tak lupa mcm mana bestnya sate ikan ni..bagi yg tak pernah rasa pelagik jom!jom!jom ke TRG...

2 comments:

miszTERRA_SF_ said...

sate ikan neh sm la ngan lokceng kan??? if sm mmg bez sgt2 ;)

dyea irdina said...

not sure la miszterra....tp mmg best...