Followers

Wednesday, August 4, 2010

PaNaS!!!!!!!!! LA HOt Spring...

Cepat je korng klik sinikan..nampak panas je trus jadik..tak de apanya yg panas or hot kat sini...Ariel ke Luna ke Cut Tari ke tader kat sini yg ada hanyalah...

KOLAM AIR PANAS LA

Berlokasi di Jertih...Kolam Air Panas La ni mmg terkenal sejak berzaman lagi..dr aku zaman sekolah2 dlu lagi selalu jugak pergi sini...selalu pergi air terjun yg sejuk tu so kena ubah la plak pergi air panas laks...belerang bagus unt kesihatan tau.......mmg bagus mandi air panas dari sumber asli ni.

LA tu bukannya nama singkatan ala2 Dato k ke Dato S ke tau..tp nama kampung tempat Air panas ni...korang akan melalui kawasan kebun kelapa sawit sebelum sampai ke LA hot sping ni...advanture kan?
Pemandangan yg cantik dan terpelihara...dikawasan hutan yg tak tercemar

Disini la tempat pertembungan antara air panas dan sejuk...klu mandi mmg best sbb suam2 kuku je airnya..mandi 4 jam pun tak kecut jari...


klu bawak telur mmg boleh direbus sampai masak dekat ibu air panas di LA ni
kat sini klu nak test kekebalan korng boley la....panas...Hot!HOT!Hot!
MAta air yg keluar dr celah batu ni la sumber air panas nya
 
WELCOME!!!!!!!!
 
Unt kesini dlm 140 km dari Kuala Trg...berbaloi unt ke LA hot spring ni sbb sepanjang perjalanan korng akan menikmati pemandangan menghijau dan juga pemandangan GUnung Tebu (mesti daki di TRG) malahan kemudahan seperti surau, tandas, tempat persalinan, gerai makan tersedia untuk menerima kunjungan korng ke sini.
 

No comments: