Followers

Wednesday, August 4, 2010

PAsAR RaMaDhAn

Minggu depan dah nak start puasa...so selamat berpuasa bagi korng yg beragama islam...kewajiban yg pasti..teringgat ramadhan ku di TRG suatu ketika dahulu...

Puasa mesti ingat pasal mkn je ek...so bila ingt makan mesti la pepagi lagi dah plan ptng ni nak g pasar ramadhan mana unt beli juadah buka puasa...

aku selalunya pergi pasar ramadhan di Batu Enam, Kuala TRG sbb ni la paling dekat dgn umah aku...
klu nak pergi biasanya aku akan naik motor sbb klu ngan kereta mmg sesak gilew...perbagai juadah, kuih muih, lauk pauk, minuman ada disini..bawa je duit banyak2
Selain dekat Batu Nang ni aku selalu jugak pergi kat Gong KApas, Taman Shah Bandar (dekat kedai pasar payang), Chabang Tiga, Duyung, Seberang Takir dan paling jauh aku pergi dekat Batu Rakit..
Dah jadi mcm orng tak de kerja kan? tp almaklum la bulan poser opis aku tutup awal 4.30 dah tutup so aku pe lagi merayau cr pasar ramadhan la....seronok bila dikenangkan saat2 lama masa masih berada di bumi TRG tercinta...apakan daya sekarang aku dah jd perantau..pulang sesekali tak sempat nak pusing2 cam dulu...Rinduuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!....

No comments: