Followers

Tuesday, August 3, 2010

BeLajAr Di TRG (IPTA/IPTS)

Mengenali budaya, tempat menarik, makanan yg sedap2 sudah...so sekarang aku nak berkongsi maklumat tempat2 unt jadi pandai ni ha...hehehehe..untung klu ley belajar kat sini tau...persekitaran yg best dan kos sara hidup yg sederhana..sosial lak tak de la cam kat bandar2 besar lain...

kita bermula dgn
IPTA (institute pengajian tinggi Awan)
UITM (University Institute Technologi MARA) Trg di Dungun..best tau klu boley belajar kat sini sbb UITM ni tepi pantai je...agak2 kepala semak ngan study ley tenangkan jiwa di tepi pantai..


UMT (University Malaysia Trengganu) Trg Di Kuala TRG..ni pun dekat dgn pantai..pantai Tok Jembal..manakala UMT ni di Gong Badak 


UDM (University Darul Iman (KUDZA)) Di Kuala TRG..berdekatan dgn UMT juga di Gong Badak


Politeknik Sultan Mizan Dungun..Di jalan utama bersempadan antara paka dan Dungun..tak jauh dgn bandar Dungun 


Politeknik Kota Kuala Trg..di tengah2 bandar Kuala TRG


Institut Pendidikan Guru Malaysia kampus Dato’ razali Ismail, KT pula terletak di Batu Rakit...juga tak jauh dgn pantai, disini la para guru dididik unt mendidik anak bangsa nanti.

IPTS (Institute Pengajian Tinggi Swasta)

Institut RANACO Kemaman, yg menyediakan kursus2 engginering dan marine, bagus unt masa depan ni tau...


TATIUC, Kemaman..menyediakan kursus kemahiran untuk dipelajari


Kolej Yayasan Terengganu, K. Terengganu..banyak course2 yg korng ley pilih, janji minat belajar tu ada..pasti boley jd orng yg berguna bila dah kuor kolej ni.


TESDEC, Marang di Bukit Kor..menyediakan kursus kemahiran yang pasti menjanjikan korng mudah mendapat kerja nanti...


So seperti ungkapan, "carilah ilmu hingga ke negeri China"..maka sebelum sampai China sampai je la dlu kat TRG pas tu ley sambung kat China ke Ireland ke India ke Jordan ke..ilmu kat mana2 ajer boleh diperolihi janji kita sentiasa berusaha ke arah itu...

1 comment:

miszTERRA_SF_ said...

sy pnah study kt tgnu.. kt mrsm kt.. bez kt bt rakit 2 dkt ng pntai